Wysłany: 2009-07-26, 18:30 Koszykowka - Polska i reszta świata
Dziwię się że tego tematu jeszcze nie ma, popularna dyscyplina - to więc zakladam. Zacznijmy od tego że we wrześniu tego roku Mistrzostwa Europy w kosza w Polsce. Powiem szczerze że nie znam się obecnie na polskiej lidze, przestalem ją śledzić jakiś tam czas temu, byc może o polskiej kadrze Jamik coś więcej potrafi powiedzieć, bardzo mnie ciekawi forma i jakośc gry potencjalnych polskich kadrowiczów na ME.
Porozmawiajmy jednak o NBA. Obecnie do najlepszych koszykarzy zaliczamy takie gwiazdy jak Yao Ming, McGrady (Rockets), Shaq O'Neal, LeBron James (Cavaliers), Howarda, Carter (Magic), Pau Gasol, Bryant (Lakers), Duncan (Spurs), Garnett, Ray Allen, Pierce (Celtics), Shawn Marion, Nowitzki, Jason Kidd (Mavericks), Iverson (Pistons)... i mozna liczyć dalej.
Moją ulubioną drużyną jest Boston Celtics od 2007 roku, można to nazwać sezonowym kibicowaniem, ale głownie chodzi tu o postać Kevina Garnetta ktoremu kibicuję indywidualnie i jego obecnym druzynom (poprzednio Minnesotta Timberwolves). Oczywiście sentyment rownież do Seattle SuperSonics (z Paytonem czy Kempem, Ewing - pamiętny hit transferowy). Szkoda że Ponaddźwiękowcy zostali zlikwidowani, ale może jeszcze kiedyś powroci do NBA druzyna z Seattle.
O Chicago Bulls nie wspominam... nie ma już sensu się powtarzać ;)
Jak wiemy mamy obecnie jednego jedynego Polaka w tej slynnej lidze koszykarskiej, nazywa się Marcin Gortat (Orlando Magic) i jest pierwszym polskim koszykarzem w finale NBA, natomiast Pau Gasol, pierwszym Hiszpanem i Katalonczykiem zdobywcą mistrzostwa w tej prestizowej lidze (były zawodnik Regal FC Barcelony).